Site eficient vs. site ineficient

/, Site web/Site eficient vs. site ineficient

Site eficient vs. site ineficient

Am întâlnit oameni în jurul meu care au site-uri și m-au întrebat cum să-l facă să devină și eficient. Am tras concluzia că persoanele respective nu că nu ar fi mulțumite de site ci mai degrabă faptul că ei nu-s mulțumiți de randamentul site-ului. Pe bună dreptate aș spune, site-ul lor nu este eficient.

De curând am întrebat pe cineva care avea un site frumos, după spusele lui… al cui este site-ul pe care îl deține. Mi-a răspuns ferm, al meu… al cui să fie. Lucurile nu stau chiar așa. Site-ul ar trebui să fie nu al tău sau al celui care ți l-a făcut dintr-un simplu motiv, el nu va fi atunci și un site eficient. Asta este una din cele mai mari greșeli care se face atunci când se decide varianta finală a unui site.

Dacă tocmai ce ți-ai făcut un site de prezentare sau un magazin online trebuie să-ți pregătești site-url să creeze lead-uri sau să-l pregătești să vândă. Dacă tocmai ce ți-ai finalizat site-ul uită-te mai întâi dacă nu cumva site-ul tău are o pagina principală (home-page), o pagina cu servicii eventual detalii, o pagină cu întrebări frecvente (acest lucru se  întâmplă mai rar, e adevărat), o pagina despre noi (cu laudă și lucruri care uneori sunt un pic ”umflate” să dea mai bine) și o pagină de contact. Așa este? Ei, o să-ți dau o veste tristă: site-ul tău e unul previzibil la fel ca 95% din toate site-urile de prezentare existente. Unul exact la fel dacă nu mai bun are și concurența ta, verifică acest lucru să te convingi. Ce-i lipsește, mă vei întreba?

În primul rând o să-ți spun cum a fost creat. Ai cerut părerea designer-ului care ți-a conceput grafica, apoi te-ai uitat și la alții și ai mai îmbunătățit tu pe ici pe colo dar ai uitat un lucru foarte important și anume ce vor vor vizitatorii site-ului tău. O viziune destul de îngustă pentru că s-au amestecat toate, paginile devenind unele generice iar mesajele pe care le vor vedea vizitatorii site-ului tău sunt prea amestecate și fără conținut specific pentru interesul lor ceea ce va duce la amânarea deciziei de a te contacta pe tine sau de a cumpăra de la tine. Rezultatul? Unul destul de previzibil: o conversie slabă și implicit ineficiență.

Ce-i de făcut? Voi prezenta pe scurt un plan de a-ți face site-ul eficient:

  1. Definim scopul site-ului.scop-site-fara-titlu
    • Un magazin online are scopul să vândă produse online
    • Un site de prezentare are scopul să atragă lead-uri sau să comunice un mesaj
    • Un site-aplicație online are scop să-i convingă pe oameni să facă o acțiune online (ex. să deschidă un cont)
  2. Definim cu subiect și predicat problema rezolvată. De exemplu dacă o persoană caută o oală de fiert dulceața la mine pe site vă găsi o oală emailată în care dulceața omului atunci când va fierbe nu se va prinde de fund.
  3. Producem paginile. Am fost la un curs de eficiență a prezenței online cu o persoană dragă mie și am învățat de la el un lucru pe care vreau să vi-l împărtășesc și vouă. Spunea Ciprian Șoleriu (despre el este vorba) că cea mai bună metodă de a produce paginile unui site este cea prin metoda multiuplicării. Ce înseamnă acest lucru? Vei reuși la final ca prin ceea ce va conține site-ul tău să vorbești cu vizitatorii site-ului tău adresându-te fiecăruia prin rezolvarea problemei lui sau a unei nevoi specifice și nu printr-un amalgam de informații din care el va trebui să caute și să selecteze. Toți știm că dacă în primele 5 secunde site-ul nu m-a convins voi părăsi imediat acel site și voi căuta altul. Interesant e că în ciuda faptului că șim acest lucru continuăam să preducem pagini generale unde să includem căt mai multă informație.

Ce-am obținut în acest fel? Nu e  greu de bănuit. O pânză de paianjen care aduce vizitatori mai aproape de scopul tău și anume vânzarea. De asemenea mai obținem încă un lucru foarte important Google va trimite oamenii ce caută informații pe paginile tale relevante pentru nevoile lor. Abia acum putem vorbi de un site eficient.

Vă doresc succes în alegerea voastră și să aveți site-urile cele mai eficiente!

By |2016-11-30T19:37:06+00:00februarie 8th, 2016|Blog, Site web|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.